زندگی سالم > سبک زندگی > رژیم و تغذیه > رژیم لاغری ۷ روزه چیست ؟ و چگونه ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کنیم ؟
رژیم لاغری 7 روزه
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

رژیم لاغری ۷ روزه یک رژیم کاهش وزن است که به شما کمک می‌کند در عرض یک هفته، حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید و چربی دور شکمی خود را کاهش دهید. برنامه‌ی رژیم لاغری ۷ روزه ، سه روز برنامه‌ی غذایی دارد و چهار روز بدون برنامه و آزاد است و این چرخه‌ی هفتگی دوباره و دوباره تکرار می‌شود تا زمانی که به وزن دلخواه‌تان برسید. در ادامه همراه وب سایت زندگی سالم باشید تا با ساز و کار این رژیم غذایی لاغری بیشتر آشنا شویم.

رژیم لاغری ۷ روزه چگونه است؟

طی یک دوره‌ی ۷ روزه به ۲ قسمت تقسیم می‌شود. در سه روز اول، شما یک برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده و کم‌کالری برای صبحانه، ناهار و شام دارید و هیچ میان‌وعده‌ای میل نمی‌کنید. مجموع کالری دریافتی در این سه روز تقریبا ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز است، که این میزان، بسیار پایین‌تر از مقدار کالری دریافتی روزانه برای یک فرد بزرگ‌سال محسوب می‌شود.

در چهار روز باقی‌مانده‌‌ی هفته، تغذیه‌‌ سالم خواهید داشت و دریافت کالری‌تان را به اندازه‌‌ی همان سه روز اول حفظ می‌کنید. طبق ادعای هواداران این رژیم، شما می‌توانید این چرخه را هر چندبار که لازم است تکرار کنید تا به وزن مطلوب‌تان برسید.

برنامه‌ی غذایی رژیم لاغری ۷ روزه

 

روز اول رژیم لاغری ۷ روزه

صبحانه:

  • یک برش نان تست با ۲ قاشق غذاخوری کره‌ی بادام‌زمینی
  • نصف یک گریپ فروت
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

ناهار:

  • یک برش نان تست
  • نصف یک تنِ ماهی
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

شام:

  • ۸۵ گرم گوشت همراه با یک فنجان لوبیا سبز
  • یک سیب کوچک
  • و یک فنجان بستنی وانیلی.

 حتما بخوانید:رژیم غذایی ۵ به ۲ برای کاهش وزن سریع و آسان


روز دوم رژیم لاغری ۷ روزه

صبحانه:

  • یک برش نان تست
  • یک تخم‌مرغ آب‌پز
  • نصف موز
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

ناهار:

  • یک تخم‌مرغ آب‌پز
  • یک فنجان پنیر کاتیج
  • ۵ عدد بیسکویت ترد
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

شام:

  • دو عدد هات‌داگ بدون نان
  • نصف فنجان هویج و نصف فنجان بروکلی
  • نصف موز
  • و نصف فنجان بستنی وانیلی

حتما بخوانید:رژیم غذایی مدیترانه ای:برنامه غذایی و راهنمای مبتدیان


روز سوم رژیم لاغری ۷ روزه

صبحانه:

  • یک تکه‌‌ی ۳۰ گرمی پنیر چدار
  • ۵ عدد بیسکویت ترد
  • یک سیب کوچک
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی)

ناهار:

  • یک برش نان تست
  • یک تخم‌مرغ (شیوه‌‌ی پخت، آزاد)
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی)

شام:

  • یک تنِ ماهی
  • نصف موز
  • و یک فنجان بستنی وانیلی

در نوشیدن قهوه یا چای آزاد هستید چون شکر و خامه به این نوشیدنی‌ها اضافه نمی‌کنید. به مقدار زیاد هم آب بنوشید.

۴ روز باقی‌مانده رژیم لاغری ۷ روزه

چهار روز باقی‌مانده‌ی هفته هم در رژیم هستید. خوردن میان‌وعده آزاد است و هیچ گروه غذایی‌ای برای‌تان ممنوع نیست. اما باید مقدار هر وعده را محدود کنید تا میزان کالری دریافتی روزانه‌تان، کمتر از ۱۵۰۰ باشد. قانون دیگری برای این چهار روز وجود ندارد.

 

منبع : healthline

بیشتر بخوانید:
برچسب ها:
,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *