ماهنامه زندگی سالم، شماره ۱ منتشر شد!

ماهنامه زندگی سالم، شماره ۱، تیر ۱۳۹۹، منتشر شد. سلامت قلب و عروق، افزایش حجم  در عضلات،  گرفتگی عضلات در سه ماه حاملگی،در جستجوی واکسن (کرونا)، تاثیرات استفاده از دستگاههای دیجیتال در بین کودکان و نکات تغذیه ای برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از مجله می‌خوانید. ماهنامه زندگی سالم هر ماه در حوزه سلامت و پزشکی به صورت رایگان منتشر می شود. ماهنامه زندگی سالم به همت گروهی متولد شده است که در تکاپوی تسهیل گفت و گوی نیازهای فردی و سلامتی از جنبه های جسمی و روانی و اجتماعی ایست.

[su_quote]در ۱۰ژانویه، زمانی که محققان چینی،ژنوم یک ویروس جدید و سریعا تکثیرشونده را منتشر کردند،این موضوع باعث نگرانی دن باروچ شد. این ژنوم، مشابه ژنوم کروناویروسی بود که باعث شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ شد هرچند که تفاوت هایی هم داشت. باروچ، مسؤل تحقیقات مربوط به واکسن در مرکز پزشکی Deaconess در بوستون می گوید: من سریعا فهمیدم که هیچ کس در برابر آن ایمن نخواهد بود. [/su_quote]
cover 545x720 - ماهنامه زندگی سالم، شماره ۱ منتشر شد!

این روزها دیگر مشخص شده کووید‌۱۹ یک بیماری جهان گیر است و احتمالا تا یک سال دیگر میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به کام مرگ می‌کشاند، مگر این‌که دارو یا واکسنی موثر برای مقابله با آن ساخته شود و در چنین شرایطی، پرسش مهم این است: خوشبینانه‌ترین تخمین‌ها دسترسی احتمالی به چنین گزینه‌هایی را چه زمانی میسر می‌دانند و مهم‌ترین و امیدوارکننده‌ترین گزینه‌های دارو و واکسن کدام‌اند؟ برای تولید داروی درمان کووید‌ ۱۹، تلاش‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: استفاده مجدد از داروی‌های موجود یا ابداع نوعی ایمنی درمانی در مقابل ویروس، ما در این شماره از ماهنامه زندگی سلام به مراحل ساخت واکسن کرونا و چالش های آن پرداختیم.

ماهنامه زندگی سالم با هدف ارائه مطالب پزشکی، بهداشتی و سلامت در راستای ارتقای کیفیت زندگی و دانش جامعه منتشر می‌شود. نشریه بر اساس رسالت خود در ترویج سلامت و تندرستی، قصد دارد تا امکان بهره‌مندی از این اطلاعات را برای شمار بیشتری از هموطنان عزیز به رایگان فراهم آورد.

دانلود کنید

سعید کرامت

علاقمند به حوزه استارتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا