۴ غذای لاکچری و خوشمزه سرد برای شام تولد

در یک مهمانی مانند تولد در کنار سرو کیک، باید یک شام نیز قرار داده شود. معمولاً مناسب ترین شام برای مهمانی غذای سرد است و ترکیب آن با کیک تمامی ذائقه ها را راضی نگه می دارد. انواع ساندویچ و سالاد ها می تواند بهترین گزینه برای شام های تولد باشد. در این مقاله به شما چند غذای مناسب برای تولد را معرفی می کنیم.

سالاد الویه

eed24fb4 9e03 4fbc 85a0 e8a3cad3f3ec - 4 غذای لاکچری و خوشمزه سرد برای شام تولد

برای آماده سازی سالاد الویه باید سیب زمینی ها را به همراه تخم مرغ آبپز کنید. سپس آن ها را به تکه های کوچک تقسیم نمایید. یک سینه مرغ را به همراه زردچوبه و پیاز درون قابلمه بیندازید و اجازه دهید تا آب پز شود. درون یک ظرف مرغ را به صورت ریش ریش در بیاورید و ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید. خیارشور را نیز به صورت حلقه ای درون آن بریزید و مقداری نخود فرنگی آب پز شده را به همراه سس مایونز، فلفل سیاه و آبلیمو به کاسه خود اضافه کنید، سپس مواد را هم بزنید. به همین سادگی شما یک غذای سرد و در عین حال خوشمزه برای تولد آماده کرده اید.

انواع ساندویچ سرد

cced9565 cd8c 4486 91ca 12f88295c97a - 4 غذای لاکچری و خوشمزه سرد برای شام تولد

ساندویچ های سرد دومین گزینه مناسب برای مهمانی تولد خواهند بود. ساندویچ سالاد تخم مرغ که از ترکیب کرفس، کاهو و خردل آماده می‌شود به همراه ساندویچ سرد تن ماهی می‌ تواند گزینه های لذیذ و درعین ‌حال لاکچری برای شام تولد باشد. ساندویچ سرد های دیگری مانند مرغ نیز می تواند به دلیل تنوع و ترکیب آن با سبزیجات مختلف بسیار مناسب برای چنین مراسماتی باشد. مقاله ساندویچ مرغ سرد مجله اسنپ اکسپرس می تواند به شما مراحل تهیه این ساندویچ را به طور کامل توضیح دهد. دیگر ساندویچ سرد مناسب برای شام تولد، پاستا و پنیر است که در در کمترین زمان خوشمزه ترین ترکیب را به شما هدیه می دهد.

سالاد ماکارونی

برای تهیه سالاد ماکارونی باید سیب زمینی را به همراه هویج درون قابلمه آب پز کنید. توجه داشته باشید به قدری این مواد باید آبپز شوند که له نگردد. بعد از نیم پخته شدن مواد، آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. ماکارونی های فرمی را درون قابلمه بریزید و بعد از اینکه ۱۵ دقیقه در آب جوش باقی ماندند، آن ها را آبکش کنید. مقداری ژامبون را به همراه خیارشور خرد نمایید سپس ماکارونی های آبکش شده را درون کاسه ای بریزید. نخود فرنگی کنسروی را به همراه شوید خشک نیز به ظرف خود اضافه کنید. مقداری سس مایونز به ظرف خود افزوده و ترکیب هویج و سیب زمینی را نیز درون بریزید. مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید و ظرف را برای یک ساعت درون یخچال بگذارید تا سالاد شما قوام لازم را پیدا کند سپس آن را برای شام تولد سرو کنید.

منبع : مجله اسنپ اکسپرس

کیک مرغ

d59ff7a2 d7e5 4ca5 b9ef 4e752225014f - 4 غذای لاکچری و خوشمزه سرد برای شام تولد

کیک مرغ شاید جذاب ترین و در عین حال خوشمزه ترین شام تولد باشد. فرض کنید یک کیک خامه ای در سمتی از میز قرار بگیرد و در سمت دیگر کیک مرغ را بگذارید. برای آماده سازی این غذا باید مرغ را به همراه فلفل و زردچوبه آب پز کنید. سپس گوشت پخته شده را به صورت ریش ریش در بیاورید. مقداری پیازچه و جعفری ساطوری شده را به همراه ماست، گردو و سس مایونز به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید. خیارشور را نگینی خرد کرده و درون کاسه بریزید.

 به تعداد کافی نان توست را تهیه نموده و حاشیه خشک آن را جدا نمایید. کف ظرفی را با نان تست بپوشانید سپس مقداری از مواد را درون آن بریزید. مجددا یک لایه روی مواد قرار دهید و روی آن را با ترکیب مرغ بپوشانید. بعد از صاف کردن روی ظرف با چاقو، روی آن سلفون بکشید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. روی کیک مرغ خود را می توانید با هویج رنده شده و ذرت تزیین کنید آن  را برای شام تولد نوش ‌جان نمایید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا