نحوه استفاده از روغن برای پوست صورت

روغن ها افزودنی عالی برای روتین مراقبت از پوست شما هستند. از روغن ها به عنوان پاک کننده، سرم یا کرم شب استفاده کنید. روغن های مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید و برای دریافت خواص شفابخش فوق العاده، روغن های ضروری اضافی را اضافه کنید. از درخشش طبیعی که روغن ها به پوست شما می دهند لذت ببرید!

استفاده از روغن ها در روتین مراقبت از پوست

ea01ab67 7424 4d54 9989 60e57e159317 - نحوه استفاده از روغن برای پوست صورت

۱. استفاده از پاک کننده های روغنی

اگر پوست حساس یا خشکی دارید، از پاک کننده های روغنی استفاده کنید. در حالی که روغن ها خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارند، پاک کننده های موثری نیز هستند. اگر می خواهید پوست خود را بدون از بین بردن رطوبت و روغن طبیعی تمیز کنید، یک پاک کننده آرایش صورت مبتنی بر روغن را انتخاب کنید. پاک کننده را با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید و سپس با آب بشویید.

روغن بادام شیرین، روغن هسته انگور، روغن آووکادو، روغن آفتابگردان، روغن هسته زردآلو و روغن آرگان اغلب مواد پایه پاک کننده های روغنی هستند.

اگر متوجه شدید که پوست شما بعد از استفاده از روغن ها برای پاکسازی پوست شروع به جوش زدن می کند، استفاده از آنها را متوقف کنید و به جای آن از پاک کننده معمولی خود استفاده کنید.

یک شوینده کف ملایم یکی دیگر از گزینه های عالی برای پوست های حساس است.

۲. مالیدن روغن روی پوست در صبح

۲ تا ۳ قطره از روغن را بعد از مرطوب کردن صبح روی پوست خود بمالید. هنگامی که صورت خود را شستید، مهم است که از مرطوب کننده و روغن صورت در صبح استفاده کنید، زیرا روغن به چسباندن مرطوب کننده به پوست شما کمک می کند. قطرات روغن را روی دستان خود بریزید و سپس با حرکات دایره ای آن را روی پوست بمالید. از قرار دادن کرم مرطوب کننده پوست روی روغن خودداری کنید، زیرا این اجازه نمی دهد که به داخل پوست شما نفوذ کند.

آرایش خود را روی روغن بمالید تا آرایش خود را با روغن لکه نکند.

اگر پوست واقعاً خشکی دارید، از ۴-۵ قطره روغن استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی چرب است، فقط زمانی که صورتتان خشک یا سفت می شود از ۱ تا ۲ قطره روغن استفاده کنید.

اگر صورت خود را با روغن تمیز کرده اید، همچنان می توانید از روغن ها استفاده کنید.

۳. مالیدن روغن روی پوست قبل از خواب شب

قبل از رفتن به رختخواب ۲ تا ۳ قطره روغن صورت را روی پوست خشک یا معمولی بمالید. عصر زمان بسیار خوبی برای استفاده از روغن صورت بر روی پوست شما است، زیرا زمان زیادی برای فرو رفتن به آن می دهد. این به خصوص اگر پوست چرب دارید و نمی خواهید در طول روز براقیت صورت خود را چرب کند، مفید است.

اگر می خواهید پوستی درخشان تر داشته باشید، صبح و شب به پوست خود روغن بزنید.

اگر پوست مختلط دارید، به سادگی روغن را روی نواحی خشک بمالید. اگر پوست چرب دارید، این مرحله را رد کنید.

روغن را بعد از تمیز کردن و مرطوب کردن بمالید.

انتخاب روغن برای پوست

5b9e6d78 8a29 40d8 ab79 567d9547c765 720x457 - نحوه استفاده از روغن برای پوست صورت

۱. روغن جوجوبا مناسب پوست چرب

از روغن جوجوبا برای پوست های چرب استفاده کنید. اگر به طور طبیعی پوست چرب دارید، ممکن است متوجه شوید که روغن ها به خوبی در پوست شما فرو نمی روند. اگر پوست چرب دارید، جوجوبا یک گزینه عالی است، زیرا بسیار سبک است و به کاهش تولید طبیعی سبوم پوست کمک می کند. با گذشت زمان، این می تواند چربی پوست شما را کاهش دهد.

روغن ها را از داروخانه یا فروشگاه های بهداشتی طبیعی خریداری کنید.

در صورت امکان، از روغن های ارگانیک تصفیه نشده استفاده کنید، زیرا این روغن ها بهترین خواص مرطوب کنندگی را خواهند داشت.

برای تغذیه پوست خود می توانید روغن های ضروری را به روغن جوجوبا اضافه کنید.

۲. روغن های مناسب پوست خشک یا معمولی

روغن کلزا، هسته زردآلو، آرگان یا روغن مارولا را برای پوست های خشک یا معمولی امتحان کنید. این روغن ها به مرطوب کردن پوست شما کمک می کنند و به آن درخشندگی طبیعی می بخشند. هر کدام از این روغن ها روی پوست شما ملایم هستند و منافذ شما را مسدود نمی کنند. این مهم است، زیرا به جلوگیری از شکستن پوست شما کمک می کند.

این روغن ها را به تنهایی روی پوست خود استفاده کنید یا یک قطره از اسانس مورد علاقه خود را به آنها اضافه کنید.

۳. روغن گل رز مناسب پوست نرمال و حساس

اگر پوست نرمال یا حساس دارید از ویتامین E یا روغن گل رز استفاده کنید. این روغن ها بسیار محبوب هستند زیرا برای پوست های معمولی و حساس عالی هستند. این روغن ها را هر روز یا در مواقعی که پوست شما احساس خشکی می کند به پوست خود بمالید. هر دوی این روغن ها را می توان به صورت رقیق نشده یا مخلوط با اسانس ها استفاده کرد.

خواص درمانی این روغن ها برای روشن کردن و التیام جای زخم ها عالی است.

۴. اسانس بابونه یا کندر برای چربی پوست

اگر پوست چرب دارید، اسانس بابونه یا کندر را به روغن پایه خود اضافه کنید. این روغن ها خاصیت قابض دارند و به سفت شدن منافذ شما کمک می کنند. این روغن ها را با نسبت ۱% رقیق کنید. ۹۹ قطره روغن پایه و ۱ قطره اسانس را در یک بطری قطره چکان بریزید و بطری را تکان دهید تا روغن ها ترکیب شوند.

اگر پوست چرب دارید روغن جوجوبا یک روغن پایه عالی است.

از استفاده از روغن های ضروری رقیق نشده خودداری کنید، زیرا می تواند به پوست شما آسیب برساند.

648c14da d4c4 4815 83b5 826c06b30d9f 720x479 - نحوه استفاده از روغن برای پوست صورت

۵. اسطوخودوس مناسب پوست خشک و پیر

اگر پوست معمولی، خشک، پیر یا حساس دارید، اسانس اسطوخودوس را امتحان کنید. اسطوخودوس دارای خواص درمانی فوق العاده، مرطوب کننده و ضد عفونی کننده است. این باعث می شود روغنی عالی برای هر نوع پوستی باشد. این روغن را با نسبت ۱% رقیق کنید یا روغن صورت را انتخاب کنید که با اسطوخودوس دم کرده باشد. ۹۹ قطره روغن پایه و ۱ قطره اسانس اسطوخودوس را در یک بطری قطره چکان بریزید و بطری را تکان دهید تا روغن ها ترکیب شوند.

اگر بریدگی یا زخمی روی صورت خود دارید، روغن اسطوخودوس یک گزینه درمانی عالی است، حتی اگر پوست چرب دارید.

روغن بادام و روغن آرگان روغن های پایه عالی برای استفاده در پوست های خشک یا پیر هستند.

۶. روغن درخت چای ؛ ضد آکنه و جوش

اگر پوست مستعد آکنه دارید، روغن درخت چای را امتحان کنید. این اسانس دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده فوق العاده ای است. این به تمیز نگه داشتن پوست و کاهش عفونت کمک می کند. روغن درخت چای را در یک روغن پایه با نسبت ۱۰ درصد رقیق کنید تا از سوختن پوست جلوگیری کنید. برای ایجاد این نسبت، ۹۰ قطره روغن پایه و ۱۰ قطره روغن درخت چای را به یک بطری اضافه کنید.

اگر یک راه حل طبیعی آماده برای آکنه می خواهید، به دنبال یک سرم صورت با روغن درخت چای باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا