راهنمای استفاده از مانیتور دوچرخه ثابت و تردمیل

استفاده از دستگاه های بدنسازی و هوازی همواره راحت بوده و هر ورزشکاری می‌تواند از هرنوع دستگاهی تنها پس از دیدن یکبار آموزش اصولی استفاده کند. دستگاه های بدنسازی به جهت نحوه استفاده نیاز به ملاحظات بیشتری دارند زیرا شما با وزنه و آهن سروکار دارید و باید مراقب بدنتان باشید اما دستگاه هوازی کاملا متفاوت است و شما تمریناتتان را به راحتی می‌توانید انجام دهید و تنها لازم است با استفاده از تنظیمات روی صفحه نمایش دستگاه به راحتی نحوه انجام تمریناتتان را تنظیم کرده و عملکرد خودرا بررسی کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم درخصوص راهنمای استفاده از مانیتور دوچرخه ثابت و تردمیل صحبت کنیم و ببینیم نمایشگر دقیقا چه کاری انجام داده و چه چیزهایی را نمایش می‌دهد. اگر شماهم قصد یادگیری نحوه کار مانیتور دوچرخه ثابت و تردمیل را دارید تا انتهای این مقاله باما همراه باشید.

بخش های مختلف مانیتور دوچرخه ثابت

شاید اگر قصد خرید دوچرخه ثابت دارید و یا در باشگاه یا خانه درحال استفاده از این دستگاه هوازی هستید کنجکاو باشید که نمایشگر یا همان مانیتور دوچرخه ثابت به چه صورت عمل می‌کند. ابتدا این نکته را باید بگوییم که برخی مانیتورها دیجیتال هستند و برخی خیر. مانیتور دیجیتال همانند یک صفحه نمایش گوشی موبایل رنگی بوده و هر بخش را جداگانه و با گرافیک خاصی نمایش می‌دهد اما نمایشگرهای ساده معمولا فقط نمایشگر اعداد هستند. این نمایشگرها مواردی مثل کالری مصرف شده، زمان تمرین، ضربان قلب ورزشکار، سختی حرکتی پدال های دوچرخه و غیره را نمایش می‌دهد که عمدتا زمان و کالری مصرف شده دراین بین بیشتر مورد توجه است.

a4a401c0 380c 41f0 bcf7 eaf20830882f 720x405 - راهنمای استفاده از مانیتور دوچرخه ثابت و تردمیل

مانیتور تردمیل چه دکمه هایی دارد؟

اگر قصد خرید تردمیل دارید یا در باشگاه و یا خانه به تمرین با دستگاه تردمیل تمرینات هوازی خودرا پیگیری می‌کنید قطعا می‌دانید استفاده از تردمیل نیازمند دانستن نحوه کارکرد نمایشگر دستگاه است. تردمیل نیز همانند دوچرخه ثابت از صفحات نمایشگر مختلفی بهره می‌برد. ین نمایشگرها گاهی ساده و گاهی دیجیتال است و شما با هر تردمیلی بخواهید کار کنید نیاز است بدانید مگنت دستگاه کجاست و چکار می‌کند، چطور برنامه برای دستگاه تعریف کنیم و همچنین شیب و سرعت را در شرایط مختلف چطور تنظیم می‌کنیم. اگر شماهم مشتاق به دانستن نحوه کارکرد مانیتور تردمیل هستید در ادامه باما همراه باشید.

  1. دکمه تنظیم شیب
    در ابتدا درخصوص شیب تردمیل به شما توضیح خواهیم داد. شیب تردمیل به نوعی شبیه ساز پیاده روی در کوهستان و فضای کوهستانی و ارتفاعات است. استفاده از شیب نه تنها در کالری سوزی تاثیر بسیار بالایی دارد بلکه سبب تقویت عضلات ساق، ران، فیله کمر و شکم نیز می‌شود. در تردمیل دکمه تنظیم شیب با متن انگلیسی(incline) تعریف شده و درجات تنظیم شیب بسته به نوع تردمیل و مدل آن بین ۰.۵ درجه تا ۱۵ و در برخی دستگاه‌ها تا ۲۰ درجه نیز می‌رسد و شما هرچه شیب دستگاه را بیشتر کنید باید با سرعت کمتری فعالیت کنید.
  2. دکمه تنظیم سرعت
    تنظیم سرعت در تردمیل به توانایی شما بستگی دارد. اگر توانایی دویدن ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم با سرعت کم به استفاده از تردمیل ادامه دهید و اگر می‌خواهید بدوید با استفاده از دکمه (Speed) می‌توانید سرعت تردمیل را کم یا زیاد کنید.
  3. بخش مسافت در تردمیل Distance
    بخش مسافت در تردمیل یکی از بخش‌هایی است که ارتباط مستقیم با سرعت و شیب دستگاه دارد. در نمایش مسافت هرچه سرعت شما بیشتر باشد و اصطلاحا درحال دویدن باشید مسافت بیشتری را خواهید پیمود و هرچه آرام تر پیاده روی کنید مسافت کمتری را پیمایش خواهید کرد.
  4. بخش pulse در تردمیل
    بخش ضربان قلب در تردمیل نیز بر روی صفحه نمایش قرار دارد و در هنگام تمرین، نه در حالت ایستاده شما می‌توانید با قراردادن کف دستانتان بر روی دستگیره های دستگاه در قسمت حسگر ضربان قلب از میزان ضربان قلب خود درهنگام تمرین نیز باخبر شوید.
  5. بخش کالری در تردمیل
    نمایش کالری سوزانده شده نیز در تردمیل‌ها بخش دیگری است که همواره مورد توجه است. در بخش کالری موجود در صفحه نمایش شما با گذر زمان خواهید دید که عدد کالری سوزانده شده بیشتر و بیشتر می‌شود و این میزان کالری با افزایش شیب و سرعت افزایش بیشتری نیز خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که نمایگر کالری میزان تخمینی را نشان خواهد داد و هرفرد بسته به فعالیتی که قبل از تمرین با تردمیل داشته و همچنین تیپ بدنی و میزان سوخت و ساز بدن از کالری سوزی متفاوتی بهره می‌برد.

نحوه تنظیم برنامه در تردمیل

تنظیم برنامه در تردمیل از طریق بخش program قابل انجام است. برخی تردمیل ها از برنامه های پیش فرض مثل اینتروال، چربی سوزی سریع، پیاده روی در کوهستان و غیره بهره می‌برند و برخی نیز قابلیت تعریف برنامه تمرینی دارند. شما در این بخش می‌توانید برای تردمیل تعریف کنید مثلا ۲۰ دقیقه روشن باشد و در این مدت در ۵ دقیقه اول با سرعت ۳ کیلومتربرساعت کار کند و سپس به مدت ۱۰ دقیقه با سرعت ۷ کیلومتر حرکت کند و پس از آن مجددا پیاده روی با سرعت ۳ کیلومتر را داشته باشد و سپس خاموش شود.

1c69d796 3065 4589 a125 32206b2fb706 720x405 - راهنمای استفاده از مانیتور دوچرخه ثابت و تردمیل

سخن پایانی

دراین مقاله سعی کردیم درخصوص نمایشگر دوچرخه ثابت و تردمیل صحبت کنیم و نحوه عملکرد نمایشگر این دو دستگاه را برای شما توضیح دهیم. در انتها فروشگاه دنیز اسپرت را معرفی می‌کنیم. فروشگاه ورزشی دنیز اسپرت یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های تولید و عرضه تجهیزات بدنسازی و هوازی ازجمله تردمیل و دوچرخه ثابت است که شما با خیالی راحت می‌توانید پس از مقایسه و بررسی محصولات اقدام به دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید کرده و سپس با خیالی راحت اقدام به خرید نمایید. اگر قصد خرید تردمیل و یا دستگاه دوچرخه ثابت برای خانه یا باشگاه بدنسازی خودرا دارید حتما به دنیزاسپرت مراجعه کنید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا