شامپو ضد ریزش مو

یکی از مهم ترین مشکلات بین خانم­ها و آقایان، ریزش مو با دلایل مختلف است. با وجود این­ که ریزش مو در بین آقایان شایع­تر است، اما بسیاری از خانم­ها نیز درگیر این مشکل هستند و به دنبال راه حلی برای کنترل و درمان آن می­گردند.عوامل زیادی وجود دارد که در اثر آن­ها موها شکننده و نازک شده و به مرور زمان دچار ریزش می­شود. ریزش مو و کم شدن حجم موها تاثیر منفی در زیبایی چهره و کاهش اعتماد به نفس دارد. بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو استفاده از شامپوی مناسب است. در هنگام انتخاب شامپو باید به مواردی همچون نوع مو و ترکیبات شامپو و … نیز دقت کرد، تا انتخابی مطابق با نیاز صورت پذیرد تا نتیجه مطلوب کسب شود. به همین دلیل در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر دلایل ریزش مو و بهترین شامپوهای ضد ریزش مو می­پردازیم.

علل شایع ریزش

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز می­تواند طبیعی باشد، اما زمانی که میزان ریزش بیشتر شد و سرعت ریزش مو افزایش یافته و کم کم شاهد طاسی قسمت­هایی از سر شدیم باید نگران شده و به فکر چاره بود. دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد از جمله:

· عوامل موروثی و ژنتیکی

عوامل ارثی و سابقه خانوادگی از مهم­ترین علل این مشکل است که معمولا با افزایش سن هم تشدید می­شود.

· مصرف برخی داروها

از جمله عوارض مصرف برخی داروهای مرتبط با درمان سرطان یا بیماری­های قلبی یا فشار خون بالا، افسردگی و روماتیسم­های مفصلی و … ریزش مو به صورت مقطعی یا بلند مدت است.

· اختلالات هورمونی

بیماری کم خونی یا مشکلات تیروئیدی و همچنین دوران بارداری و پس از زایمان و … با اختلالات هورمونی همراه است که یکی از عواقب این اختلالات هورمونی ریزش مو است.

· استفاده از شامپوهای نامناسب

با توجه به حساسیت پوست و مو استفاده از شوینده­های با کیفیت بسیار مهم است. حتما شامپوی مخصوص موی خود را از برند معتبر تهیه نمایید.

· استفاده از وسایل حرارتی

استفاده مداوم از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتو مو و … برای حالت دادن و خشک کردن موها در دراز مدت باعث آسیب به مو و ریزش آن می‌شود. می­توانید با استفاده از شامپوهای با کیفیت و اسپری دو فاز از بروز ریزش مو جلوگیری کنید.

· استرس

نقش استرس در بسیاری از بیماری­ها کاملا مشهود است. استرس می­تواند باعث تشدید علائم بیماری­ها گردد. ریزش مو هم یکی از عوارض قرار گرفتن دراز مدت در موقعیت­های ناراحت کننده و اضطراب‌زا است.

از دیگر دلایل تشدید ریزش مو افزایش سن، شیمی درمانی و اشعه درمانی، کاهش وزن شدید، رژیم غذایی نامناسب، بیماری­هایی مانند دیابت و فقر آهن، عفونت­های پوست سر، نقص در سیستم ایمنی، مصرف قرص­ ضد بارداری و … که می­توانند به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت باعث ریزش مو گردند.

مهم­ترین اقدامات برای جلوگیری از ریزش مو

با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و رعایت برخی نکات می­توان تا حد زیادی از ریزش موها پیشگیری نمود. از جمله مواردی که با رعایت آن­ها می­توان به پیشگیری از ریزش موها کمک کرد عبارتند از:

  • پرهیز از استفاده دائمی از وسایل حرارتی برای حالت­دهی یا خشک کردن موها
  • به کار نبردن مدل موهایی که در آن­ها مو تحت کشش زیاد باشد.
  • مصرف رژیم غذایی مناسب
  • پرهیز از قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض موقعیت­های استرس زا
  • کاهش میزان استفاده از مواد دکلره و شیمیایی برای مو
  • مصرف مکمل­های غذایی مفید
  • استفاده از برس­های نرم و مناسب برای شانه کردن
  • استفاده از روغن­های طبیعی برای نرم کردن مو
  • پاکسازی و شستشوی مرتب برس و شانه
  • ترک کردن یا کاهش مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • ماساژ پوست سر در طول روز برای چند دقیقه
  • استفاده از شامپوهای مخصوص و با کیفیت
e7496bd1 82b1 49bf b8dc 040ae61d3439 720x360 - شامپو ضد ریزش مو

ویژگی­های شامپوی مناسب برای ریزش مو چیست؟

استفاده از شامپو ضد ریزش مو یکی از بهترین و در عین حال ساده­ترین روش­ها برای جلوگیری از ریزش مو یا تشدید آن است. امروزه شامپوهای زیادی وجود دارد که عبارت ضد ریزش بر روی آن­ها درج شده است، اما باید دقت کرد که برای حصول یک نتیجه مطلوب حتما باید شامپو از یک برند معتبر و مرغوب تهیه گردد و دارای ویژگی­هایی باشد که برای رفع این مشکل مفید باشد. از جمله مهم­ترین ویژگی­های شامپو ضد ریزش می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

·  متناسب با جنس مو و نوع ریزش

در صورت شروع ریزش مو حتما باید با مراجعه به پزشک و ریشه یابی دلیل ریزش، درمان را آغاز کرد. با توجه به وجود انواع مختلف مو و همچنین وجود دلایل مختلف برای ریزش، حتما باید شامپو با توجه به این موارد و با بهره گرفتن از نظرات یک متخصص انتخاب گردد. امروزه وجود شامپوهای متناسب با نوع موهای مختلف و همچنین دارای فرمولاسیون­های متفاوت برای حل مشکل ریزش مو دست خریدار را برای انتخاب بر اساس نیاز خود باز کرده است.

·  تقویت کننده موها

وجود ویتامین­های B و E و همچنین پروتئین­ها مانند پروتئین گندم هیدرولیز شده و مواد معدنی مانند روی و آهن در ترکیبات شامپوهای ضد ریزش مو ضمن رساندن مواد مغذی به موها می­تواند باعث تقویت آن­ها شود.

·  فاقد مواد نگهدارنده مضر

بسیاری از مواد نگهدارنده که در ترکیبات برخی از شامپوها وجود دارد برای موها مضر بوده و باعث تضعیف آن­ها می­گردد. به ویژه افرادی که از مشکل ریزش مو رنج می­برند باید دقت نمایند که از شامپوهای فاقد مواد نگهدارنده استفاده نمایند.

·  تنظیم کننده ترشح چربی

این شامپوها باید دارای خاصیت تنظیم ترشح چربی کف سر باشند تا با این قابلیت از افزایش چربی موها جلوگیری نمایند.

·  افزایش دهنده گردش خون

وجود موادی مانند کافئین و منتول در شامپوهای ضد ریزش باعث افزایش جریان خون در پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو شده و آن­ها را تقویت نموده و سلامتی را به موها باز می­گرداند.

·  دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب

وجود عصاره­های گیاهی مانند آلوئه ورا و گزنه و نعناع و چای سبز و موادی مانند گلیسیرین و کافئین در فرمولاسیون شامپوهای ضد ریزش مو به دلیل داشتن خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان علاوه بر این­که باعث کاهش التهاب پوست سر می­گردد به بهبود وضعیت سلامت مو و پوست نیز کمک می­نماید.

·  فاقد مواد حساسیت زا برای پوست و مو

با توجه به این­که ریزش مو در اثر عوامل مختلفی روی می­دهد، حتما باید انتخاب شامپو زیر نظر متخصص و با ریشه‌یابی دلیل ریزش انجام پذیرد. چرا که برخی شامپوها با داشتن مواد حساسیت زا برای مو ممکن است نه تنها باعث کاهش ریزش مو نگردند، که حتی باعث افزایش ریزش یا بروز مشکلات دیگر برای پوست سر و مو نیز شوند.

·  ضد قارچ

در برخی موارد ریزش مو در اثر عفونت­های قارچی پدیدار می­گردد، بنابراین بهتر است این شامپوها در ترکیبات خود موادی مانند عصاره رزماری نیز داشته باشند که با داشتن خاصیت ضد قارچی به رفع مشکل ریزش مو کمک نمایند.

f05f43e6 7b09 4ffc 9035 7f72f02b90f1 720x360 - شامپو ضد ریزش مو

خرید شامپو ضد ریزش مو

وجود شامپوهایی از برندهای معتبر و با کاربردهای متفاوت باعث شده هر کسی مطابق با نیاز خود بتواند خرید مطلوب خود را انجام داده و با انتخاب شامپوی مناسب ضمن توقف ریزش موها یا پیشگیری از بروز این مشکل به دنبال تقویت آن و کسب نتیجه مورد انتظار خود باشد. اگر برای انتخاب محصول مورد نیاز به راهنمایی و معرفی شامپو نیاز دارید می توانید از مشاوران فروشگاه آرایشی یاشیل شاپ کمک بگیرید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا