مهمترین علائمی که نشان می دهد شما سالم نیستید!

راه های بسیاری وجود دارد که نشان می دهد جایی از بدن بیمار است. متاسفانه بسیاری از ما این علائم هشدار را جدی نمیگیریم ولی باید هر گاه این نشانه ها را دیدیم بدانیم که ما سالم نیستیم و به پزشک مراجعه کنیم.

hlife.1 300x197 - مهمترین علائمی که نشان می دهد شما سالم نیستید!

 

۱-بی نظمی در خواب

بی نظمی در الگوی خواب می تواند نشانه ی نوعی از مشکل در داخل بدن می باشد. بی خوابی به سلامت روانی، عاطفی و جسمی بسیار ضرر دارد. بی خوابی ممکن است به دلیل استرس یا مشکلات دیگر در بدن ایجاد شود. اگر شما کم خواب هستید و یا در خوابیدن مشکل دارید باید به پزشک مراجعه کنید و بررسی شوید.

 

۲-خستگی مداوم

اگر همیشه بدنتان خسته است آن را نادیده نگیرید می تواند به دلیل کم کاری تیروئید نیز باشد. خستگی مداوم نیز می تواند نشان دهنده مشکلات غدد آدرنال باشد. خستگی مداوم نیز می تواند ناشی از مصرف سیگار کشیدن بیش از حد، غذاهای آماده و … باشد.

 

۳-کاهش وزن ناگهانی

در حالی که بسیاری از ما رژیم های سخت می گیریم تا لاغر شویم، این فرق دارد ولی اگر بدون هیچ دلیل لاغر شدید به پزشک مراجعه کنید چون لاغری بدون دلیل نشان می دهد شما سالم نیستید.

 

۴-اشتها نداشتن

اگر بدن سالمی دارید پس بعد از گذشت زمان باید گرسنه شوید این نشان دهنده آن است که بدن به درستی کار خود را انجام داده است و غذا هضم شده اما اگر دچار کاهش اشتها شده اید ممکن است سوء هاضمه گرفته باشید. پس بدن فرد سالم نیست.

 

۵-اضطراب و استرس مداوم

اگر فردی هستید که مدام دچار استرس و نگرانی است ممکن است دچار اختلالی در تعادل هورمونی، پرکاری تیروئید و غیره باشد. تا جای ممکن خود را از استرس دور کنید و سعی کنید مشکل را حل نمائید تا بدن به حالت نرمال خود برگردد، در غیر این صورت به دکتر مراجعه کنید.

 

۶-ترک لب

ترک لب بیشتر در فصل های سرد سال اتفاق می افتد آن هم به خاطر کمبود آب در بدن پس تا حدی با خوردن نوشیدنی می توان از وقوع آن جلوگیری نمود اما اگر این اتفاق دائمی است و یا این شکاف ها به گوشه های لب کشیده شده ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B12 در بدن باشد پس به پزشک مراجعه کنید تا با درمان کمبود را جبران کند.

 

۷-اجابت مزاج ناسالم

اگر دائما دچار یبوست می شوید، بدن شما دچار اختلال شده است و ممکن است به خاطر وجود سم در بدن باشد این نشانه را نادیده نگیرید چون یک بدن سالم دارای حرکات درست روده می باشد. استفاده از برخی مواد می تواند به تقویت سیستم گوارش شما کمک کند.

 

۸-سرما خوردگی و آنفولانزا

بعضی از افراد هستند که مدام دچار سرما خوردگی و گلو درد می شوند این افراد به دلایلی ممکن است سیستم ایمنی شان ضعیف و یا دچار اختلال شده باشد. بدن افراد سالم به صورت معمول باید توانایی جنگیدن با عوامل بیماری زا مانند باکتری و ویروس ها را داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا