افزایش خطر مرگ با ۲ داروی فشار خون

 فشار خون بالا ، یک عامل خطر عمده برای بیماری های قلبی است ، که علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. اما یک مطالعه جدید نشان داده است که دو نوع دارو که معمولاً برای کاهش فشار خون استفاده می شوند ، می توانند به تنهایی خطر مرگ را ایجاد کنند.

دانشمندان در مرکز پزشکی Intermountain Medical Institute ، دریافتند که افراد مبتلا به فشار خون بالا که از آلفا-بلوکرها و آگونیست های آلفا ۲ برای کنترل فشار خون خود استفاده می کنند ، افزایش تنوع فشار خون را نشان می دهند که می تواند خطر مرگ و میر را افزایش دهد.

دکتر برایان کلمنتس (Brian Clements ) ، نویسنده اصلی تحقیق و تیمش ، اخیراً یافته های خود را در جلسات علمی کالج قلب آمریکا ACC ، که در اورلاندو ، برگزار شد ، ارائه داده اند.  اگر فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد) ۱۳۰ میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) یا بالاتر و فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) ۸۰ میلی متر جیوه یا بالاتر باشد ، فشار خون در نظر گرفته می شود. فشار خون سیستولیک نیروی خون در برابر دیواره شریان ها در هنگام ضربان قلب است ، در حالی که فشار خون دیاستولیک نیروی خون در هنگام استراحت قلب یا بین ضربان قلب است.

دستورالعمل های به روز شده به این معنی است که تقریبا نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده فشار خون بالا دارند ، که آنها را در معرض خطر بیشتر حمله قلبی ، سکته مغزی و بیماری های قلبی ، از جمله سایر مشکلات سلامتی قرار می دهد. البته ، وقتی صحبت از درمان فشار خون بالا می شود ، هدف کاهش فشار خون است. این ممکن است از طریق تغییر در سبک زندگی  مانند اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت بدنی ، دارو یا هر دو حاصل شود. با این حال ، تحقیقات قبلی کشف کرده است که قوام برای سطح فشار خون کلیدی است.

به عنوان مثال مطالعه ای که در BMJ در سال ۲۰۱۶ منتشر شد ، تنوع بالاتر فشار خون سیستولیک را با افزایش ۱۵ درصدی مرگ و میر ناشی از آن مرتبط دانست. طبق مطالعه جدید دکتر کلمنتس و همکارانش ، انواع خاصی از داروها که برای کاهش فشار خون استفاده می شوند ممکن است در این خطر مرگ و میر نقش داشته باشند.

برای مطالعه خود ، محققان داده های بیش از ۱۰،۵۰۰ بزرگسال با فشار خون بالا را تجزیه و تحلیل کردند. فشار خون بین شرکت کنندگان از ژانویه ۲۰۰۷ تا دسامبر ۲۰۱۱ حداقل هفت بار اندازه گیری شد و نوع داروی فشار خون مورد استفاده قرار گرفت. تیم تحقیق از این داده ها برای ارزیابی اینکه آیا کلاسهای خاصی از داروهای فشار خون با تغییر در سطح فشار خون ارتباط دارد استفاده کردند.

این مطالعه دو گروه از داروهای فشار خون را نشان داد که با تغییرات فشار خون بالاتر در افراد مرتبط هستند:

آلفا بلاکرها و آگونیست های آلفا ۲. مسدود کننده های آلفا – که شامل دوزازوزین مسیلات و پرازوسین هیدروکلراید است – با اتساع عروق خونی عمل می کنند. آگونیست های آلفا ۲ ، مانند متیلدوپا ، با هدف قرار دادن فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک کار می کنند ، در نتیجه انقباض رگ های خونی را کاهش می دهند.

 بر اساس نتایج مطالعه ، دکتر کلمنتس و همکارانش می گویند که از این دو دارو نباید برای درمان فشار خون بالا استفاده شود. او می گوید: “بیماران باید بدانند که فشار خون آنها چیست و اگر دائماً بالا و پایین باشد ، بیمار باید با پزشک خود کار کند تا گزینه های بهترین داروهای فشار خون را که باعث کاهش واریانس می شود ، بررسی کند.در صورت امکان ، باید از دو نوع دارویی که افزایش واریانس را نشان می دهند خودداری شود.”

دکتر کلمنتس می افزاید: مهار کننده های آس ، مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین ، مسدود کننده های کانال کلسیم و داروهای ادرار آور تیازید ممکن است گزینه های درمانی ایمن تری برای افراد مبتلا به فشار خون بالا باشد. وی می افزاید: “افرادی که از انواع دیگر داروهای فشار خون استفاده می کنند ، خطر مرگ را افزایش می دهند.” با این حال ، تغییر فشار خون فقط به دارو بستگی ندارد. دکتر کلمنتس خاطرنشان می کند که روش اندازه گیری فشار خون می تواند تأثیر قابل توجهی در میزان قرائت داشته باشد.

به دلیل متغیرهایی که روی اندازه گیری فشار خون تأثیر می گذارند ،می گوید: “یافتن راه هایی برای اندازه گیری دقیق تر فشار خون می تواند درمان های موثر را برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا بهتر شناسایی کند.” برای اندازه گیری دقیق فشار خون ، وی توصیه می کند قبل از اندازه گیری ، ۱۵ دقیقه دراز بکشید. اجتناب از موقعیت های استرس زا و استفاده از کاف فشار خون مناسب نیز می تواند کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا