خوراکی های چربی سوز!!

خوراکی هایی وجود دارد که علاوه بر کاهش وزن باعث از بین رفتن چربی های شکمی میشوند.خوراکی هایی از جمله ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار. ولی بر اساس آخرین پژوهش ها چندین خوراکی جدید(شکم کوچیک کن) دیگر نیز به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع  دسرها را برطرف و حس چشاییتان را برطرف میکند.

refreshed grains 300x199 - خوراکی های چربی سوز!!
حبوبات

حبوبات

از جمله خوراکی های تاثیر گذار در لاغری شکم حبوبات هستند.بر اساس مطالعات به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش میابد. به گفته ی محققان بهترین منبع فیبر انواع حبوبات هستند به ویژه عدس لوبیای سیاه لوبیای لیما(لوبیای عروس) که در هر نصف فنجان از آنها ۷تا۸ گرم فیبر وجود دارد.البته لوبیای چشم بلبلب و لوبیای قرمز هم انتخاب های خوبی هستند زیرا به ازای هر نصف فنجان ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

download 6 - خوراکی های چربی سوز!!
خوراکی های قرمز

خوراکی های قرمز یا بنفش رنگ

تحقیقات تازه مجله تغذیه بالنی اروپا نشان داد زنانی که در یک بازه ی زمانی سه ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش رنگ مانند انگور.گوجه فرنگی.بادمجان و کلم دارن نسبت به زنانی که رژیم غذاییشان بیشتر شامل سبزیجات و میوه های سبز زرد یا نارنجی بوده است چربی شکمی کمتری داشته اند. برخی پژوهش ها ادعا میکنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی میشود و یا بر فرآیند چربی سوزی تاثیر گذاشته و باعث لاغری شکم میشود.

chia seeds 625x350 51444455626 300x168 - خوراکی های چربی سوز!!
دانه چیا

دانه چیا(chia)

بنا به گفته محققانی که درباره اثرات چیا در حذف چربی شکمی مطالعه کرده اند.دانه ی چیا علاوه بر پروتئین و فیبر حاوی اسید چربALA (آلفالینولینیک اسید) است که مانع احاطه شدن اعضای حیاتی موجود در ناحیه ی شکمی توسط چربی میشود.دانه های چیا را میتوان با انواع اسموتی مخلوط کرد .همراه با ماست میل نمود یا از ترکیب آن با شیر بادام.کمی دارچین و عسل نوعی پودینگ تهیه کرد.

download 5 - خوراکی های چربی سوز!!
دارچین

دارچین

دارچین نیز یکی دیگر از خوراکی های لاغر کننده ی شکم است. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پر قند قرار دادند به رژیم غذایی گروهی از موش ها روغن دارچین که عطر و طعم گرم دارچین از آن است اضافه کردند. پس از یک ماه موش هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده های چربی موثر است.نویسنده ی(یک تغییر غذایی کوچک)  توصیه میکند در غذاهای روزانه ی خود برای کمی دارچین به اندازه ی یک قاشق چای خوری جا باز کنید.

images 3 - خوراکی های چربی سوز!!
روغن نارگیل

روغن نارگیل

مطالعات نشان داده است سایز کمر زنانی که طی یک دوره ی ۱۲هفته ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی استفاده کرده اند .کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چرب اشباع شده به نام اسید لوریک است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی میشود. این یعنی کالری اسید لوریک پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود میسوزد و تبدیل به انرژِ میشود و باعث لاغری شکم شما میشود.لزومی ندارد آن را به صورت قرص مصرف کنید.کافی است روغن تصفیه شده را جایگزین روغن های دیگر در دستور غذاییتان کنید.

download 7 - خوراکی های چربی سوز!!
زردچوبه

زردچوبه

میتوانید زردچوبه را چون یک (کمربند لاغرکننده) در نظر بگیرید.بر اساس مطالعات مجله(غذا و گوارش) زردچوبه حاوی مولکول هایی است که با جدا کردن قند از خون و تبیل آن به انرژی مانع ذخیره آن به شکل چربی در ناحیه شکم میشوند.

کارشناسان تغذیه توصیه میکنند روزانه یک قاشق غذا خوری زردچوبه مصرف کنید. به پیشنهاد آنها میتوان به سوپ.ماست یونانی.انواع اسموتی سبز.سبزیجات تفت داده شده.تخم مرغ و حتی چای زردچوبه اضافه کرد. مقدار کم زردچوبه طعم خاصی ندارد مخصوصا اگر در غذایی که میپزید طعم های مختلف وجود داشته باشد.

article49351 300x218 - خوراکی های چربی سوز!!
سرکه انار

سرکه انار

یکی از خوراکی های مناسب برای رژیم لاغری شکم سرکه انار است. بنابر پژوهش محققین مصرف ۳۰ میلی لیتر سرکه انار در زنان دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته باعث کاهش ۷/۳درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. همه انواع سرکه دارای اسید استیک هستند که هم در

هضم نشاسته تاثیر دارند و هم آنزیم موثر در چربی سوزی را تحریک میکنند.

663820 500 300x200 - خوراکی های چربی سوز!!
غلات

غلات کامل

بر اساس مطالعات کسانی که ۳ پرس یا بیشتر غلات مصرف میکنند نصبت به کسانی که کمتر از نیم پرس غلات کامل میخورند ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد.یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون ها ذخیره چربی شکمی را کاهش می دهد. اما نکته قابل توجه این است افرادی  که غلات تصویه شده مصرف کرده اند(انواع نان و شیرینی های سفید) کاهشی در چربی شکمیشان نداشته اند. بنابر توصیه کارشناسان بهتر است غلات تصفیه شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه ای یا فارو (غذایی تهیه شده از انواع خاصی گندم) جایگزین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا