بهترین مکمل‌ها برای عضله‌سازی کدام‌اند؟

خیلی از ورزشکاران علاقه دارند که هر چه سریع‌تر به اندام ایده‌آل خود برسند و عضله‌سازی درستی داشته باشند. اما متاسفانه با وجود برنامه ورزشی صحیح و پیروی از بهترین رژیم غذایی همچنان نتوانسته‌‌‌اند به عضله‌سازی مورد نظرشان برسند. در چنین شرایطی بدن به مواد غذایی و پروتئین‌ها و ویتامین‌های بیشتری نیاز دارد و فرد باید استفاده از مکمل‌های غذایی را نیز به برنامه خود بیافزاید.

فرمولاسیون و ساخت مکمل‌های بدنسازی غذایی به نحوی انجام شده که ورزشکاران بتوانند با استفاده از آن‌ها بعد از جلسات تمرینی نیازهای بدن خود را تامین کنند و به نتایج مطلوب خود برسند. اما نیاز است اشاره کنیم که تمامی مکمل‌های بدنسازی موجود در بازار نمی‌توانند انتخاب مناسبی برای عضله‌سازی و تناسب اندام باشند و نیاز است شناخت بهتری از آن‌ها داشته باشند.

b10e10c8 42e9 488e aa05 81c6ee1e09d5 720x388 - بهترین مکمل‌ها برای عضله‌سازی کدام‌اند؟

مکمل بدنسازی چیست؟

پیش از آنکه به معرفی بهترین مکمل‌های بدنسازی بپردازیم بهتر است با این مکمل‌ها بیشتر آشنا شویم. مکمل‌های بدنسازی در واقع همان مکمل‌های غذایی هستند و کاملا با مکمل‌های هورمونی تفاوت دارند. این مکمل‌ها به آرامی بر روی بدن فرد تاثیر‌ می‌گذارند و استفاده مداوم از آن‌ها در کنار تمرین،‌ می‌تواند موجب عضله‌سازی و کاهش چربی‌های بدن شود.

مکمل‌های بدنسازی و عضله‌سازی از تنوع بالایی برخوردار هستند و توسط برندهای متفاوتی تولید‌ می‌شوند، به‌همین علت انتخاب بهترین مکمل‌های عضله‌سازی کار دشواری است و بسیار اهمیت دارد. بنابراین بدنسازان باید با توجه به نیازهای تغذیه‌ای خود اقدام به مصرف مکمل‌های بدنسازی کنند. به عنوان مثال ورزشکاران‌ می‌توانند انواع پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را با استفاده از مکمل‌های ورزشی تامین کنند.

bddf5def 16e2 4766 b8dc 01a2624b691d - بهترین مکمل‌ها برای عضله‌سازی کدام‌اند؟

برترین مکمل‌های بدنسازی

همانطور که اشاره کردیم تنوع مکمل‌های بدنسازی موجود در بازار بالا است و هر یک کاربردها و موارد مصرف خاص خود را دارند. از برترین مکمل‌های بدنسازی برای عضله‌سازی‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کراتین

یکی از کاربردی‌‌ترین و معروف‌‌ترین مکمل‌های بدنسازی کراتین است. در بدن تمامی انسان‌ها کراتین وجود داشته و نقش مهمی در تامین انرژی عضلات و بافت‌ها دارد. اما با مصرف مکمل‌های حاوی کراتین‌ می‌توانید حدود چهل درصد کراتینی که در اختیار عضلات قرار‌ می‌گیرد را افزایش داد و به انجام تمرینات ورزشی با انرژی بیشتری پرداخت. در واقع مکمل کراتین سلول‌های عضلانی را تحت تاثیر قرار‌ می‌دهد و موجب افزایش حجم عضلات و قدرت آن‌ها‌ می‌شود.

بنابراین مکمل کراتین‌ می‌تواند گزینه مناسبی برای ورزشکارانی باشد که به فکر عضله‌سازی هستند. البته توجه کنید که این مکمل به مرور زمان حجم عضلات را افزایش‌ می‌دهد و از تجزیه پروتئین در عضلات جلوگیری‌ می‌کند. در نتیجه برای دستیابی به بهترین نتیجه باید صبر و حوصله کافی داشته باشید.

مکمل بتا آلانین

یکی از بهترین مکمل‌های عضله‌سازی که در اکثر مکمل‌های ورزشی شاهد استفاده از آن هستیم بتا آلانین است. البته این مکمل به صورت جداگانه نیز در بازار موجود است. بتا آلانین موجب بهبود عملکرد ورزشکاران‌ می‌شود و معمولا از آن در کنار دیگر مکمل‌های ورزشی استفاده‌ می‌کنند.

دوز مصرف این مکمل خیلی اهمیت دارد. به طوری که حتما باید دوز دقیق مصرف آن توسط یک متخصص تغذیه و یا مربی ورزشی حرفه‌ای برای هر فرد تعیین شود. بتا آلانین نوعی آمینو اسید است و همانطور که‌ می‌دانید این ماده از مهم‌‌ترین مواد مورد نیاز بدن ورزشکاران محسوب‌ می‌شود. زیرا مانع از خستگی ورزشکاران در هنگام انجام تمرینات ورزشی شده و نقش مهمی نیز در بهبود حجم عضلات دارد.

41900594 68cb 4199 b2fe f28551acaa7a 720x405 - بهترین مکمل‌ها برای عضله‌سازی کدام‌اند؟

مکمل افزایش دهنده وزن- گینر

گینرها یا همان مکمل‌های افزایش دهنده وزن نیز از جمله بهترین مکمل‌های عضله‌سازی محسوب‌ می‌شوند. این مکمل‌ها به تامین کالری و پروتئین مورد نیاز بدن‌ می‌پردازند. اگر چه خیلی از افراد بر این باور هستند این مکمل‌ها پروتئین دارند، اما در واقع تنها برخی از مکمل‌های گینر حاوی ترکیبات پروتئینی هستند و بخش قابل توجهی از این مکمل را کربوهیدرات تشکیل داده است.

ازاین‌رو‌ برای افرادی که عضله‌های کوچکی دارند خرید گینر توصیه می‌شود. زیرا به این ترتیب‌ می‌توانند در کنار رعایت رژیم غذایی و تمرینات ورزشی با دریافت کالری بیشتر به افزایش حجم عضلات خود نیز کمک کنند. البته مکمل‌های افزایش دهنده وزن به مرور روی بدن شما اثر‌ می‌گذارند و هرگز نباید با استفاده از آن‌ها انتظار معجزه داشته باشید.

مکمل‌های پروتئینی

دسته‌ای دیگر از مکمل‌های عضله‌سازی مکمل‌های پروتئینی هستند که از رایج‌‌ترین آن‌ها‌ می‌توان به پروتئین وی اشاره نمود. همانطور که‌ می‌دانید پروتئین‌ها روی افزایش حجم عضلات تاثیر مستقیم می‌گذارند. به‌همین دلیل ورزشکاران نسبت به افراد عادی به پروتئین بیشتری مخصوصا هنگام انجام تمرینات ورزشی، نیاز دارند. از آنجایی که متابولیسم تجزیه پروتئین در بدن افراد مختلف یکسان نیست برخی از ورزشکاران تنها با مصرف منابع پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت و …‌ می‌توانند نیاز بدن خود به پروتئین را تامین کنند.

اما گروهی از افراد نیز حتما باید از مکمل‌های پروتئینی استفاده کنند تا بتوانند عضله‌سازی خوبی داشته باشند. از پرطرفدارترین مکمل‌های پروتئینی‌ می‌توان به پروتئین وی ، کازئین و پروتئین سویا اشاره نمود. توجه داشته باشید که استفاده فراوان از مکمل‌های پروتئینی در کنار یک رژیم غذایی مملو از پروتئین نمی‌تواند تاثیر بیشتری در حجم عضلات داشته باشد، بنابراین باید در مصرف این مکمل‌ها اعتدال را رعایت نمود.

آمینو اسیدهای شاخه دار

از دیگر مکمل‌های عالی برای عضله‌سازی‌ می‌توان به آمینو اسیدهای شاخه دار اشاره نمود. در بدن انسان آمینو اسیدهای بسیاری وجود دارد اما ۹ نوع از آن‌ها ضروری هستند. از جمله اسید آمینه‌های ضروری‌ می‌توان به فنیل آلانین، تریپتوفان، والین، ایزولوسین، ترئونین، متیونین، لوسین، لیزین و هیستیدین اشاره نمود. در تولید مکمل‌های بدنسازی آمینو اسید شاخه دار یا BCAA از ترکیب سه نوع آمینو اسید ضروری استفاده شده است و حین ورزش مصرف‌ می‌شوند.

در واقع آمینواسیدهای شاخه دار متشکل از والین، ایزولوسین و اسید لوسین هستند. از منابع غذایی سرشار از آمینو اسید ضروری نیز‌ می‌توان به گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی، لبنیات و شیر اشاره کرد. آمینو اسیدهای شاخه دار نقش مهمی در رشد ماهیچه‌ها دارند و ورزشکاران با مصرف آن‌ها‌ می‌توانند به رشد عضلات و ماهیچه‌های خود کمک کنند و فرم بدنشان را بهبود دهند. این مکمل‌ می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای ورزشکارانی باشد که رژیم غذایی سرشار از پروتئینی ندارند.

توجه داشته باشید با اینکه مکمل‌های بدنسازی‌ می‌توانند در بهبود عملکرد بدن و حجم عضلات موثر باشند، در صورتی که ورزشکاران یک برنامه غذایی و تمرینی استاندارد و حرفه ای نداشته باشند، تنها با مصرف مکمل بدنسازی نمی‌توانند به حداکثر رشد عضلانی برسند.

a2b82db4 08cd 4455 81c2 3ef652d94798 720x405 - بهترین مکمل‌ها برای عضله‌سازی کدام‌اند؟

خرید مکمل بدنسازی استاندارد

اگر کمی جست‌وجو کرده باشید، متوجه خواهید شد که امروزه تنوع مکمل‌های بدنسازی موجودر بازار بسیار افزایش یافته است و برندهای مختلف نیز این مکمل‌ها را تولید‌ می‌کنند. بنابراین به دلیل وجود مکمل‌های تقلبی و فیک در بازار در خرید مکمل باید بیشتر دقت کرد و آن‌ها را از مراکز معتبر و قابل اعتماد تهیه کرد.

سخن پایانی

تمامی افراد و ورزشکارانی که‌ می‌خواهند اندامی ایده‌آل داشته باشند و به عضله‌سازی بپردازند باید ابتدا کالری و پروتئین کافی مصرف کنند و برنامه ورزشی مرتبی داشته باشند و در کنار آن از مکمل‌ها استفاده کنند. مکمل‌های کراتین و پروتئین از موثرترین مکمل‌ها در عضله‌سازی هستند و سایر مکمل‌ها نیز با توجه به شرایط بدنی افراد‌ می‌توانند برای افراد خاصی مفید باشند و به آن‌ها کمک کنند فرم بدن خود را بهبود ببخشند. تمامی مکمل‌های بدنسازی از برترین برندهای دنیا در وب‌سایت جیم لاین موجود است و برای مشاهده محصولات این فروشگاه کافی است به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ این محتوا نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا