رژیم شگفت انگیز در ۱۴ روز با آب نارگیل

روغن نارگیل به خاطر داشتن فواید بی شمار تغذیه ای و زیبایی شهرت دارد. این روغن اشباع شده بی نظیر خواص بی شماری دارد و برای بدن بی نظیر است. آب نارگیل نیز مانند روغن آن برای بدن عالی است. در زندگی سالم به شما خواهیم گفت که با ۱۴ روز رژیم آب نارگیل  چه تغییراتی را می توانید در بدنتان لمس کنید!

شکم برجسته یکی از مشکلاتی است که بسیاری افراد با آن درگیر هستند. اگر شما هم شکم برجسته و بزرگی دارید به شما پیشنهاد می کنیم با خوردن آب این میوه ۱۴ روزه شکم تان را کوچک کنید.

پیش از آغاز مرور فواید رژیم آب نارگیل باید گفت هیدراتاسیون به شرایطی گفته می شود که آب بدن به دلایلی مانند اسهال کم شده باشد. آب نارگیل یک الکترولیت طبیعی بی نظیر است که حاوی مقادیر بالایی پتاسیم می باشد. این ماده عالی کربوهیدرات کمی نیز دارد (غلظت ۴٫۵ % در ۱۰۰ گرم)! این در حالی است که نوشیدنی های ورزشی ۶ الی ۸ درصد کربوهیدرات دارند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ از سه گروه ورزشکار در خواست شد که هر کدام از این گروه‌ها بعد از انجام تمرینات شان آب، آب نارگیل و نوشیدنی ورزشی مصرف کنند. آب رسانی در هر سه گروه به طور مساوی بود اما گروهی که آب نارگیل مصرف کرده بودند حالت تهوع و احساس پری کمتری را گزارش کرده اند. البته فراموش نکنید که برای آب رسانی به بدن هیچ چیزی جایگزین آب نمی شود!

health benefits coconut water reduce your blood pressure - رژیم شگفت انگیز در 14 روز با آب نارگیل

فشار خون

در ادامه مرور رژیم آب نارگیل باید گفت به گفته انجمن قلب امریکا گنجاندن مقادیر مناسب از پتاسیم می تواند به پایین آمدن فشار خون کمک بزرگی کند. آب نارگیل حاوی پتاسیم است و می تواند با اثراتی که بر روی سدیم دارد موجب پایین آمدن سطح فشار خون شود.

در مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ مشاهده شد که نوشیدن و رژیم آب نارگیل به مدت دو هفته باعث پایین آمدن هر دو فشار سیستولیک و دیاستولیک به میزان ۷۱ و ۲۹ درصد در افراد نمونه می شود. در صورتی که با نوشیدن آب فشار خون تغییری نخواهد کرد!

افزایش انرژی بدن

برای بالا بردن سطح انرژی بدن‌تان از آب نارگیل که دارای قند طبیعی و مقادیر فراوان پتاسیم است استفاده کنید. در فواید و مزایای رژیم آب نارگیل باید گفت که مصرف ۱۴ روزه و مداوم آب نارگیل که همراه با پتاسیم بالاست باعث بالا رفتن سطح انرژی تک تک سلول های بدن می شود!

از بین بردن مشکلات گوارشی با آب نارگیل

آب نارگیل به این خاطر که حاوی مقدار زیادی آب نارگیل است، گوارش ناپذیری را از بین می برد. گفتنی است که سازمان سلامت جهانی برای از بین بردن حالت تهوع در کودکان، نوشیدن آب نارگیل را پیشنهاد می دهد.

کُند کردن روند پیری با آب نارگیل

آب نارگیل منبع غنی از سیتوکینین هاست؛ نوعی هورمون گیاهی که در سلامتی بدن انسان نقش مفید و موثری دارد. این هورمون نه تنها مسئول جداسازی سلولی و از بین بردن اثرات منفی پیری است، بلکه به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مربوط به افزایش سن نیز همانند سرطان و لخته شدن خون در رگ ها هم کمک می کند.

coconut water benefits 700x405 - رژیم شگفت انگیز در 14 روز با آب نارگیل

طرز تهیه آب نارگیل برای صاف شدن شکم

اگر می خواهید چندین کیلو گرم از وزنتان را کاهش دهید می توانید آب نارگیل را بجای نوشیدنی های شیرین جایگزین نمایید .
این یک نوشیدنی طبیعی است که کم کالری ست.

مواد لازم :

۴ فنجان آب (۱ لیتر)
۲ فنجان نارگیل رنده شده بدون شیرین (۲۰۰ گرم)
۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای خام

طرز تهیه :

نارگیل رنده شده را به آب اضافه کنید و به مدت نیم ساعت اجازه بدهید تا در داخل آب بماند . مخلوط را در یک بطری بریزید و سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای خام را اضافه کنید . سپس بطری را کاملا تکان دهید تا شکر در بطری کاملا حل شود . اینک آب نارگیل برای میل شما آماده است و می توانید آنرا خنک بنوشید .

 

سعید کرامت

علاقمند به حوزه استارتاپ

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا