زندگی سالم > سبک زندگی > تناسب اندام > بهترین ورزش برای لاغری
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

چربی سوزترین ورزش ها کدام اند؟

اگر اهل ورزش هستید و به تازگی به دنبال پیدا کردن چربی سوزترین ورزش ها می گردید, باید بگوییم که به جای درستی آمده اید! زیرا ما دراین مقاله قصد داریم در رابطه با چند ورزش نام آشنا که در واقع جزء چربی سوز ترین ورزش ها هم هستند صحبت کنیم و همچنین در پایان نکته ای کلیدی در رابطه با چربی سوزی و لاغری سریع را با شما در میان خواهیم گذاشت که خواندن آن می تواند روند چربی سوزی شما را تسریع بخشد.

فواید گرم کردن بدن قبل از ورزش را فراموش نکنید.

اگر صبح ها پیش از جلسات تمرین تان  ۱۰ دقیقه  بیشتر می خوابید با این استدلال که: اشکالی ندارد بعد از گرم کردن به سالن می رسم,مطالعه  قسمت پیشرو میتواند برایتان مفید باشد,پس بدون معطّلی برویم به سراغ فواید گرم کردن بدن قبل از ورزش!

زمانی که در یک روز سرد زمستانی در هوای آزاد درون یک استکان چای می ریزید چه می شود؟ بله,استکان ترک می خورد.

داستان بدن شما هم به همین شکل می باشد,حالا درست است که عضلات شما ترک نمی خورند(!)امّا ورزش کردن بدون گرم کردن بدن می تواند شروع و یا حتی ادامه ی تمرین را برای تان دشوار کند.

علاوه بر این زمانی که بعد از گرم کردن دمای عضلاتتان مقداری بالاتر می رود,به دلیل تجمع بیشتر هموگلوبین در اطراف آن ,اکسیژن رسانی به عضله آسان تر صورت می گیرد و در نتیجه توان شما به علت نقش محدودکنندگی اکسیژن به سرعت به حداقل میزان خود نخواهد رسید.

همچنین از دیگر فواید گرم کردن بدن پیش از ورزش می توان به متمرکز نمودن و آمادگی ذهنی ورزشکار,کاهش احتمال آسیب دیدگی ورزشکار و افزایش تاثیر ورزش اشاره کرد.

امروز در مجله اینترنتی زندگی سالم به بررسی بهترین ورزش ها برای چربی سوزی می پردازیم.

 

دوچرخه

یکی دیگر از چربی سوز ترین ورزش ها دوچرخه سواری می باشد.

اگر دوچرخه سواری برای شما نوعی تفریح است باید بگوییم که خوش به حالتان! از آن جا که اغلب ورزش های چربی سوز خسته کننده هستند اینکه که از انجام یک ورزش همزمان لذّت هم ببرید می تواند خیلی هیجان انگیز باشد.

آن هم ورزشی که بسته به سرعت و وزنتان سوزاندن چیزی در حدود ۲۹۰ تا ۵۹۰ کالری در ساعت را برایتان به ارمغان می آورد.

همچنین جالب است بدانید دوچرخه سواری علاوه بر تاثیری که بر چربی سوزی بدنتان دارد تمرکز زبادی بر عضله سازی در ناحیه ی پاهایتان داشته و همچنین در درمان احساس افسردگی در فرد موثر است.

 

طناب زدن

طناب زدن یکی از چربی سوز ترین ورزش ها می باشد.

یکی از مزایای طناب زدن این است که برای شروع آن تنها به یک طناب نیاز دارید! امّا لازم است که برای همین یک قلم به اندازه ی کافی دست و دلبازی به خرج دهید و از خریدن طناب های بی کیفیّت اجتناب کنید زیرا فقط خدا می داند پاره شده طناب در حین طناب زدن چه بلایی می تواند به سرتان بیاورد!

همچنین پیش از شروع طناب زدن گرم کردن را فراموش نکنید تا همانطور که پیش از این گفته شد احتمال آسیب دیدگی عضلات تان را کاهش دهید و از آن طرف تاثیر ورزشتان را بیشتر کنید.

حال کالری سوزی و چربی سوزی این ورزش در ساعت چه قدر است؟ راستش را بخواهید این میزان تا حد زیادی به وزن شما و شدّت طناب زدن بستگی دارد امّا به طور کلی یک ساعت طناب زدن چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ کالری می سوزاند!

 

پیاده روی

کم ترفرد علاقه مند به ورزشی وجود دارد که تا کنون از فواید بی شمار پیاده روی چیزی نشنیده باشد؛از تاثیر مثبت آن بر حافظه گرفته تا اثراتی که بر جلوگیری از روند پیری دارد.همچنین پیاده روی علاوه بر آن که ورزش نسبتا چربی سوزی است و بسته به وزن و سرعت شما می تواند در طول یک ساعت بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزاند تاثیر زیادی بر کاهش سایز دور کمرتان دارد.در ضمن به یاد داشته باشید اگر پیاده روی را به طور پیوسته انجام دهید شدّت کالری سوزی آن برای بدن به مراتب بیشتر از مواقعی خواهد بود که آن را به چندین زمان کوتاه تر تقسیم می کنید,علاوه بر این نوع و کیفّیت کفشی که در حین پیاده روی به پا می کنید می تواند بر میزان کالری سوزیتان موثر باشد.

 

شنا کردن

شنا کردن علاوه بر آن که در روزهای گرم می تواند بیشتر از همیشه برای شما لذّت بخش باشد از کالری سوز ترین و چربی سوز ترین ورزش ها است به طوری که هر یک ساعت پرداختن به آن بسته به وزن ,نوع حرکات و سرعت تان می تواند چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری برای شما بسوزاند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مقاومت ناشی از آب حدودا ۱۲ برابرِ مقاومت ناشی از هوا در حین دویدن است و مقاومت بیشتر در برابر عضلات یعنی چربی سوزی بیشتر.

علاوه بر این فواید دیگر شنا کردن را برای بدن نمی توان نادیده گرفت؛ فوایدی از جمله: منعطف تر نمودن بدن,بهبود سلامت قلب و بهبود دهنده ی بیماری آرتروز؛ البتّه به خاطر داشته باشید که شنا کردن بدون رعایت توصیه های بهداشتی می تواند خطرناک هم باشد و شما را به انواع مختلف بیماری ها دچار کند.

 

درازنشست

احتمالا اولین ورزشی که برای آب کردن چربی ها و عضله ای کردن شکم به ذهنتان می رسد همین درازنشست خودمان است,امّا شاید خیلی خوشحال نشوید اگر به شما بگوییم تمرین دراز نشست تاثیری آنچنانی در آب کردن چربی های شکم تان ندارد و با انجام دادن ۱۰۰تا از آن تنها چیزی در حدود ۸۰ کالری می سوزانید.

البتّه ورزش درازنشست یک ورزش کم خاصیّت نیست و اگر آن را به نحوی صحیح انجام دهید می تواند باعث عضله سازی در ناحیه شکم ( نه چربی سوزی) و بهبود دردهای ناحیه کمرتان شود.

 

 

 

برچسب ها:
, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *