چگونه رابطه ای بهتر داشته باشیم؟!

رابطه مانند موجودی جاندار است که می تواند رشد و تکامل پیدا کند و یا بی تحرک باقی بماند. نکات و راهکارهایی که به آن ها اشاره شده است، حاصل تجربیاتی است که در سال ها جمع گشته است.هر رابطه ای از این امکان برخوردار است که رشد کند و رضایت شرکایی را که آن را به وجود آورده اند افزایش دهد در ادامه همراه وب سایت زندگی سالم باشید.

 ۱- انتظار متفاوت ها را داشته باش.

شخصی موجب گرایش ما به برقراری ارتباط می شود. حال آنکه پس از برقراری ارتباط، تمام وقت خود را صرف این می کنیم که طرف مقابل را تغییر دهیم و شبیه خودمان سازیم.

 ۲- رفتاری را که دوست ندارید در همسرتان ببینید، در خودتان اصلاح کنید.

نادیده گرفتن آنچه در رفتار های خودتان نمی پسندید بسیار آسان است. در عوض به این موضوع توجه کنید که چطور انجام همین رفتارهای ناپسند از همسرتان باعث رنجش و ناراحتی شما خواهد شد. این مکانیسم روانی فرافکنی نام دارد.

 ۳- انتظار این را داشته باشید که نزدیکی و فاصله ای را که با همسرتان تجربه می کنید، می تواند در هر زمان متفاوت باشد.

تجربه ی نزدیکی کافی برای ما انسان هاف همانند تجربه ی غذای کافی برای سیر شدن است. همان طور که غذای بیش از حد باعث ناراحتی و بی رغبتی می شود، نزدیکی بیش از حد نیز ناراحتی به دنبال خواهد داشت و در نظر بگیرید که ما ظرفیتهای متفاوتی برای نزدیک شدن داریم.

 ۴- بپذیرید که تفاوت ها فقط تفاوت هستند و نه چیزی بیشتر.

هنگامی که شما خودتان را در موقعیت من خوبم-تو خوب نیستی قرار می دهید و قطعیت می دهید که قطعا حق با شماست و همسرتان اشتباه می کند، در واقع هیچکدام تان برنده نمی شوید.

 ۵- به این موضوع آگاه باشید ه تجربه های شما در زمان کودکی، در روابط امروز شما موثر خواهد بود.

بعضی حوادث ضربه زننده ای که به زحمت به یاد شما و یا همسرتان می آیند، حساسیت شما را افزایش خواهند داد اگر چه دیگران نسبت به این حوادث توجه چندانی ندارند.

 ۶- پاسخ های رفتاری خود را تغییر دهید.

انتظار نداشته باشید که بدون تغییر در رفتار پاسخی مناسب و همیشگی دریافت کنید. موضع گیری در برابر عدم تغییر، باعث می شود که از رابطه ی شما انرژی هرز رود و تلف شود.

 ۷- از تجارب خود بیاموزید.

به این موضوع توجه داشته باشید که چه رفتارهایی در رابطه ی شما اثر گذار و مثبت است و چه رفتارهایی باعث ایجاد واکنش منفی در همسر شما می شود. رفتارهایی را انجام دهید که روابط را به سمت مثبت پیش می برد. از انجام آنچه تاثیر منفی به دنبال دارد، پرهیز کنیدو

 ۸- انتظار داشته باشید که عشق (آتشین) بین شما و همسرتان فروکش کند.

چنین عشقی نوعی جنون موقت است و در طبیعت آنقدر طول می کشد که به بچه دار شدن بینجامد. یک رابطه ی عاشقانه ی بالغ برای شما مناسب تر است. این رابطه ی ماندگار نیاز به زمان دارد تا رشد کند و توسعه یابد.

 ۹- هنگامی که همسرت کاری انجام داده است که باعث رضایت مندی و خشنودی ات شده، از او تشکر و قدردانی کن.

hlife.2 6 300x168 - چگونه رابطه ای بهتر داشته باشیم؟!

مردم دوست دارند که مورد قدردانی قرار می گیرند و رفتاری که از آن قدردانی شود، معمولا تکرار خواهد شد.

 ۱۰- هنگامی که متوجه می شوید نمی توانید و یا نمی خواهید بر سر توافقی باقی بمانید، راجع به آن با طرف مقابل تان دوباره بحث و گفتگو کنید.

اگر شما قصد تغییر توافقی را دارید، در اولین فرصت به همسر خود اطلاع دهید و اجازه دهید تا او نسبت به این تغییر آگاه شود. حتی اگر انجام این کار برای شما راحت نباشد، لازم است که به آن بپردازید.

منبع : کتاب ۱۲۴ نکته برای ایجاد رابطه ی بهتر. نوشته ی :لوری وایس.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا