لابیاپلاستی در دختران باکره امکان پذیر است؟

لابیاپلاستییکی از جراحی هایی است که با هدف زیبا سازی ناحیه تناسلی در خانم ها و دختران انجام می شود. لابیاپلاستی در دختران باکره  برای ترمیم و زیبایی لابیاهای بزرگ و تیره انجام می شود. لابیاهای بزرگ، تیره رنگ و یا عدم قرینگی بین لابیاها دلایلی می باشد که دختران جوان اقدام به انجام جراحی لابیاپلاستی می کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

برخی از افراد نگران انجام لابیاپلاستی در دختران باکره هستند. لازم به ذکر است که انجام این جراحی به قسمت های داخلی واژن و پرده بکارت آسیبی نمی رساند و فقط در قسمت خارجی واژن، بر روی لابیاها انجام می شود.  پرده بکارت در اثر دخول، صدمات وارد شده به دلیل تصادفات و یا وارد شدن جسمی به داخل کانال واژن آسیب می بیند.  لابیاپلاستی فقط برای ایجاد زیبایی ناحیه تناسلی انجام نمی شود بلکه جهت درمان بسیاری از مشکلات ناحیه تناسلی موثر است.

لابیاپلاستی در دختران باکره باعث می شود تا بزرگی لابیاها و بدشکلی آنها که به دلایل مادرزادی و یا اختلالات هورمونی ایجاد شده است، برطرف شود. بزرگ بودن بیش از حد لابیاها، موجب بروز مشکلاتی برای دختران جوان می شود که کاهش اعتماد به نفس یکی از آنها می باشد.

جراح لابیاپلاستی این عمل را توسط لیزر و یا روش جراحی با استفاده از تیغ،  قسمت های افتاده و بزرگ لابیاها را برمیدارد. قرینه سازی لابیاها اعمال شده و جوانسازی واژن انجام می شود. بخیه های زده شده، در این جراحی قابل جذب هستند و لازم نیست که کشیده شوند. با جذب بخیه ها، هیچ گونه اثری از بخیه  بر روی محل جراحی باقی نمی ماند.

سن مناسب برای لابیاپلاستی در دختران باکره

لابیاپلاستی در دختران باکره بهتر است از سن  18 سالگی به بعد انجام شود. زیرا در این زمان دختران به بلوغ کامل رسیده اند و رشد اندام های مختلف بدن متوقف شده است. لابیاها تحت تاثیر افزایش ترشح هورمون در دوران بلوغ، رشد بیشتری دارند. انجام لابیاپلاستی قبل از سن بلوغ، موجب می شود نتیجه عمل دستخوش تغییرات زیادی شود و دوباره لابیاها بزرگ شوند.

برخی از دختران به علل ژنتیکی و وراثتی، دارای لابیاهای مینور افتاده و بزرگ هستند. این دختران به علت بزرگ بودن لابیاهای مینور و بیرون زدگی آنها از لایباهای ماژور، احساس بدی دارند. به همین دلیل با انجام لابیاپلاستی مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی را رفع می کنند.

فواید انجام لابیاپلاستی در دختران باکره

لابیاپلاستی در دختران باکره علاوه بر جنبه زیبایی، ممکن است جنبه درمانی هم داشته باشد. برخی از دختران در هنگام پوشیدن لباس های جذب، به دلیل بزرگ بودن بیش از حد لابیاها ، رنج می کشند. مشخص بودن بزرگی ناحیه تناسلی در زمان پوشیدن لباس های تنگ، لباس ورزشی، لباس مخصوص یوگا و مایو بسیار آزاردهنده می باشد. انتخاب بهترین متخصص زنان میتواند در نتیجه موفق این جراحی تاثیر گذار باشد.

dca6f59d 8daf 4f28 a080 caf29480dda7 - لابیاپلاستی در دختران باکره امکان پذیر است؟
  • بعد از جراحی با خیال راحت و بدون جلب توجه، می توانند از لباس های جذب و یا شلوار جین استفاده کنند.
  • همچنین بعد از عمل، احساس درد و سوزش در زمان پوشیدن لباس های تنگ ایجاد نمی شود.
  • دختران جوان می توانند بعد از لابیاپلاستی، بدون درد و سوزش ورزش های دلخواه خود مانند دوچرخه سواری، اسب سواری و یا پیاده روی انجام دهند.
  • اصطحکاک دردناک ناحیه تناسلی در دختران بعد از انجام لابیاپلاستی برطرف می شود.
  •  لابیاهای بزرگ و افتاده در هنگام خروج ادرار همانند مانعی عمل می کنند و ادرار از چند مسیر دفع می شود. با انجام لابیاپلاستی مسیر خروج ادرار تصحیح می شود.
  • لابیاهای بزرگ و افتاده باعث می شود که تعریق زیاد باشد. به دلیل عدم توانایی برای تمیزی و رعایت بهداشت کامل در این ناحیه، بوی بد و ناخوشایندی در ناحیه واژن استشمام می شود. با انجام لابیاپلاستی رعایت بهداشت ناحیه تناسلی به خوبی انجام شده و بوی بد و آزاردهنده ایجاد نمی شود.
  • با کوچک شدن لابیاها، دختران به عفونت های مکرر واژینال مبتلا نمی شوند. همچنین از بروز عفونت های قارچی جلوگیری می شود.
  • با انجام لابیاپلاستی و رفع بزرگی و افتادگی لابیاها، در زمان ازدواج و برقراری رابطه جنسی، احساس درد ایجاد نمی شود.
  • همچنین با انجام لابیاپلاستی، عدم تقارن بین لابیاها برطرف شده و ظاهر واژن زیبا می شود.
  • جوانسازی واژن موجب افزایش اعتماد به نفس خانم ها می شود.

آیا زایمان طبیعی برای خانم هایی که جراحی لابیاپلاستی انجام داده اند، امکان پذیر است؟

لابیاپلاستی در دختران باکره مانعی برای انجام زایمان طبیعی در آینده نمی باشد. لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی می باشد که در مدت زمان حدود ۴۵ دقیقه انجام می شود. محل جراحی بعد از گذشت ۶ ماه به طور کامل ترمیم و بازسازی می شود. همچنین هیچگونه جای اسکار بر روی محل جراحی باقی نمی ماند.

بارداری و زایمان برای دختران جوانی که بعد از رسیدن به سن بلوغ لابیاپلاستی انجام داده اند، به مراتب راحت تر از سایر خانم ها می باشد. در شرایط عادی خانم هایی که باردار می شوند، با افزایش رشد لابیاها مواجه می شوند. همچنین در دوران شیردهی، لابیاها بسیار حساس و نازک می شوند. خوشبختانه این مشکلات در دخترانی که لابیاپلاستی انجام داده اند، با شدت بسیار کمتر ایجاد می شود.

97373da0 b317 4669 bddd 10038deaf69d - لابیاپلاستی در دختران باکره امکان پذیر است؟

خوب است بدانید:

  • انجام لابیاپلاستی در دختران باکره باعث می شود، در زمان بارداری و شیردهی کمتر دچار عفونت  شوند.
  • احتمال تیره شدن لابیاها، زخم در ناحیه تناسلی و احساس درد و ناراحتی بعد از بارداری، به میزان قابل توجهی کم می شود.
  • احتمال بزرگ شدن لابیاها بعد از بارداری و انجام زایمان طبیعی و برگشت به حالت اولیه وجود ندارد.
  • ماندگاری نتیجه جراحی زیبایی واژن ماندگار می باشد.

لابیاپلاستی در دختران باکره و تاثیر آن بر رسیدن به ارگاسم

لابیاپلاستی در دختران باکره توسط یک پزشک متخصص با تجربه به گونه ای انجام می شود که به کلیتوریس و نقطه جی آسیبی نرسد. تحریک کلیتوریس و نقطه جی موجب رسیدن به ارگاسم می شوند. با برداشتن بخش اضافی لابیاها در طی عمل لابیاپلاستی، رابطه جنسی  با موفقیت بیشتری انجام می شود.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی در دختران

بعد از لابیاپلاستی در دختران باکره، پزشک متخصص برای موفقیت آمیز بودن نتیجه عمل، توصیه هایی را به بیمار می کند که رعایت آنها الزامی می باشد.

  • استفاده از کمپرس سرد بعد از جراحی لابیاپلاستی  با استفاده از لیزر و یا استفاده از تیغ جراحی برای مدت ۴۸ ساعت
  • برای رعایت بهداشت بهتر است محل عمل را با آب خنک و شامپوی بچه برای مدت ۷ الی ۱۰ روز شستشو دهید.
  • بعد از لابیاپلاستی برای جلوگیری از وارد آمدن فشار به محل جراحی، از توالت فرنگی استفاده کنید.
  • حتما از داروی آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، به موقع استفاده کنید.
  • خشک نگه داشتن محل عمل از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

کلام آخر

لابیاپلاستی در دختران باکره باید حتما بعد از رسیدن به سن بلوغ انجام شود. انجام این جراحی توسط یک پزشک متخصص زنان با تجربه و دارای مهارت کافی موجب می شود تا آسیبی به پرده بکارت وارد نشود.  همچنین در این جراحی جای هیچگونه اسکار و جای زخم باقی نمی ماند. لازم به ذکر است این جراحی را میتوان همزمان با عمل تنگ کردن واژن انجام داد.

شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر پوپک یحیوی متخصص زنان و زایمان به آدرس  www.doctoryahyavi.com   مطرح کنید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا